Έχουμε δει διαφόρων ειδών teasers τα τελευταία χρόνια αλλά δεν θυμάμαι ποια ήταν η τελευταία φορά που ένα μοντέλο… ξεπρόβαλλε μέσα από έναν βράχο. Αυτό κάνει το νέο Sprinter όμως, αφού πριν δούμε τη νέα γενιά του σε μέταλλο και πλαστικό, παίρνουμε την πρώτη γεύση με ένα εντυπωσιακό γλυπτό! Το γλυπτό ονομάζεται “The Boulder” που σημαίνει βράχος στα αγγλικά αν και με τον τρόπο που το γράφει η γερμανική εταιρία κάνει λογοπαίγνιο και με την λέξη τολμηρός και έχει μήκος 6.5 μέτρων, πλάτος 2.5 μέτρων και ύψος 2.75 μέτρων. Στην βασική του μορφή το νέο Sprinter θα είναι σημαντικά μικρότερο αλλά ο λαξευμένος ογκόλιθος μας δίνει μία πρώτη γεύση για το design του επερχόμενου μοντέλου – έστω και μικρή.
Βλέπουμε για παράδειγμα ένα μέρος της γρίλιας με το χαρακτηριστικό αστέρι στο κέντρο της, όπως και ένα πολύ μικρό μέρος των εμπρός φωτιστικών σωμάτων που τοποθετούνται ακριβώς κάτω από το επίπεδο καπό. Κατά τα άλλα δεν μπορούμε να διακρίνουμε πολλά ή αυτά που διακρίνουμε, όπως για παράδειγμα η μεγάλη οροφή που καταλήγει στο κάθετο πίσω μέρος, είναι λίγο ή πολύ αυτονόητα καθώς η κατηγορία των vans, επαγγελματικών ή επιβατικών, δεν επιτρέπει και πάρα πολλές ελευθερίες.

Η συζήτηση λογικά λοιπόν περιστρέφεται γύρω από τα μηχανικά του νέου Sprinter και πιο συγκεκριμένα, γύρω από την ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική (VAN.EA) η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βάση. Η ίδια η εταιρία δεν αποκαλύπτει πολλές πληροφορίες εκτός του ότι θα επιτρέπει μία “σαφή διαφοροποίηση ανάμεσα στα premium επαγγελματικά van και τις grand λιμουζίνες (βλ. VLE και VLS)” ενώ συμπληρώνει ότι η VLE θα είναι αυτή που θα ανοίξει τον χορό των παρουσιάσεων για τη νέα γενιά vans της Mercedes-Benz, κάποια στιγμή εντός του 2026. Θα ακολουθήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά μεταφορικά ενώ πολύ σημαντική είναι και η επιβεβαίωση ότι μία δεύτερη έκδοση της VAN αρχιτεκτονικής, η “CA” που θα εξοπλίζεται με τελευταίας τεχνολογίας θερμικά και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα θα προστεθεί στην γκάμα τόσο για ιδιωτική χρήση όσο και για επαγγελματική. Η λογική είναι ίδια με αυτήν της νέας CLA, με την εταιρία να αναφέρει πως παρότι θα κινούνται από διαφορετικά σύνολα οι δύο αρχιτεκτονικές μοιράζονται περίπου το 70% των εξαρτημάτων τους και εξίσου σημαντικά, τις ίδιες γραμμές παραγωγής!

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η νέα γενιά των vans της Mercedes θα θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία όσον αφορά στο λογισμικό και την συνδεσιμότητα. Στον πυρήνα τους θα είναι το MB.OS λειτουργικό σύστημα που έχει εξελίξει in-house η γερμανική μάρκα και αυτό θα τα καθιστά τα “εξυπνότερα” vans που έχει κυκλοφορήσει η Mercedes μέχρι τώρα είτε μιλάμε για την ενσωμάτωση της chip-to-cloud αρχιτεκτονικής που επιτρέπει τον ακριβή χειρισμό όλων των αισθητήρων και των διάφορων υποσυστημάτων (από την ψυχαγωγία και ενημέρωση μέχρι την φόρτιση) και τις over-the-air αναβαθμίσεις για τις οποίες είναι ικανό το λειτουργικό, είτε για την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε έκφανση του συστήματος.


 
                                               
                                                       
                                                      
